NASA a intrat în posesia unor extraordinare imagini transmise de către Mars Reconnaissance Orbiter ( MRO ). Ele conţin informaţii despre nişte relicve ale unei misiuni vechi de peste patru decenii. Organismul American nu a confirmat spusele astronomilor independenţi!

Conform maxisciences.com, MRO ar fi reperat pe suprafaţa planetei roşii rămăşiţele navei spaţiale „3 martie”, lansată în 1971 de către Uniunea Sovietică.

În mai 1971 URSS îşi dezvolta aventura spaţială şi trimitea către Marte o sondă extrem de avansată tehnologic. Cercetătorii sovietici sperau să obţină fotografii ale planetei roşii, dar şi date referitoare la mediul planetar. Pe 2 decembrie sonda reuşea să aterizeze pe Marte.

Bucuria ruşilor a fost de scurtă durată, după 15 secunde „3 martie” încetând comunicarea cu Terra. La vremea respectivă s-a vehiculat ideea că o furtună de nisip ar fi fost responsabilă cu acest eşec de proporţii. Anii au trecut, iar peste misiunea din 1971 s-a aşternut uitarea. La patru decenii de la acea aventură, staelitul american a scanat zona din jurul craterului Ptolemeu. Acolo a descoperit fragmente care se pare că provin din epava sovietică. Fotografiile au fost realizate de către Mars Reconnaissance Orbiter în 2007, dar ţinute secrete de către NASA.

Mars-3

Chiar dacă misiunea sovieticilor a fost considerată un eşec, istoria o consemnează ca fiind primul obiect terestru care a aterizat şi trimis imagini de pe planeta roşie. În cele 15 secunde de activitate, „3 martie” a reuşit să trimită 60 de imagini din care omenirea a aflat că pe Marte există versanţi înalţi de 22 de Km!

Des amateurs retrouvent la trace d’une sonde soviétique perdue sur Mars par Gentside Découverte