Complexul rezidențial în care locuiesc nu face rabat de la normele autorizate de către Petre Iacob și Primăria Popești-Leordeni. Deși, mai civilizat din punct de vedere al normelor de urbanism, are lacunele sale. Și sunt mari… Una dintre ele se constituie în modul în care a fost închisă ieșirea spre strada Biruinței.

 

Mai precis, a fost amplasat un gard, care oprește accesul oricărui automobil dinspre Biruinței, spre complexul rezidențial în care stau și spre strada Drumul Fermei. Cineva, din complex, a sesizat problema și a reclamat faptul la Administrația Locală. Nimic greșit, aș spune – dacă omul cu pricina nu ar visa cai verzi pe pereți. Opinia reclamantului, conform celor pe care le-am înțeles – ar fi că dacă respectiva ieșire n-ar mai fi opturată, s-ar circula mai ușor prin complex. Logica e slabă, îi voi arăta imediat de ce insistă pentru o prostie, pe termen mediu și lung. Ideal ar fi să putem face un proiect de gard, să intrăm în legalitate. Dacă tot n-a fost deacord Primăria lui Petre Iacob să se meargă pe criterii legale de construire, de ce să nu o facem noi?

 

Știm cu toții că terenul agricol de peste drum de strada Biruinței urmează să intre în exploatarea imobiliară. Peste o mie de hectare se vor transforma într-un imens șantier: de 4 ori mai mare decât tot ce s-a construit până în prezent în Popești-Vest sau Noul Popești, așa cum ne place să-l numim!

 

De asemenea, vom vedea imediat că Primăria Popești-Leordeni nu vrea, nu este interesată să ajute la fluidizarea traficului în zonă. Este interesată doar de banii pe care ni-i ia din impozite, nu și de confortul civic pe care ar trebui să-l asigure!

 

De nenumărate ori Primarul Care Nu Este a promis că pe câmpul de peste Biruinței va construi școli, un lac, parc de agrement etc. El a mai promis astfel de lucruri și pe terenul de la fosta fabrică Triviere și pe cel de langă pizzeria “La Florin”. În schimb, au apărut ansamblurile rezidențiale Kristal, magazinul Penny etc. Toate, oaze de confort și recreere după o zi de muncă la corporațiile multinaționale!

 

Tot Petre Iacob a promis că peste drum de Biruinței se va construi doar după criteriile aprobate în noul PUG. Actualul, exiprat în urmă cu 12 ani, este unul care satisface nevoile, de atunci, ale “comunei Popești-Leordeni“. Între timp, cel puțin pe hârtie, lucrurile s-au schimbat administrativ!

Nu numai că nu s-a întâmplat nimic, din ce a promis Primarul Care Nu Este, dar refuză să și colaboreze cu Primăria Sector IV București, să se implice în parteneriatul de dezvoltare a infrastructurii rutiere pe viitoarea șosea de centură. Pentru cine nu știe, aceasta trebuie finalizată până în 2020!

 

Pentru ca noul PUG să existe, Petre Iacob ar fi trebuit să gestioneze un întreg flux de studii. Ele au menirea să dea anvergura impactului pe care care îl va avea dezvoltarea zonei într-un viitor mediu și lung, nevoile pe care poluația le are în această perioadă de timp, precum și modul în care Administrația Locală trebuie să intervină pe a le satisface.

 

Nu a întreprins nimic în acest sens, dovada constituindu-se chiar în deciziile Consiliului Local Popești-Leordeni. Personal, nu îmi amintesc de realizarea unui studiu de impact pentru viitorul PUG. Poate îmi împrospătează memoria, atât de activii consilieri din opoziția CL Popești-Leordeni…

 

Revin la centură și la traficul ce se va produce în zonă. Recent, la nivel de Consiliu Județean Ilfov a avut loc o întâlnire a liderilor care implică în dezvoltarea infrastructurii rutiere în zonă. Iată ce a zis, cu subiect și predicat, primarul vostru – al celor care îi ridicați osanale prin Popești-Leordeni:

– am făcut un studiu de circluație, din care rezultă că cetățenii din Popești-Leordeni nu folosesc șoseaua Berceni;
– preconizez o creștere cu 120 000 a numărului de locuitori în următorii 7 ani în Orașul Popești – Leordeni, prin introducerea terenului în intravilan până la cimitir”
– chiar și cu această extindere, Primăria Popesti NU ÎȘI PERMITE să facă exproprieri pentru a asigura noi străzi de acces sau să le lărgească pe cele existente. Există un drum public, de 4m lățime, paralel cu șoseaua Berceni, pe lângă linia de metrou (pe partea cu Popești – Leordeni). Nu avem bani să despăgubim proprietarii pentru a face acolo o șosea proprie pentru cei 120.000 de locuitori noi.

Deși recunoaște că oamenii vor intra tot prin Șoseaua Berceni spre strada amintită ( Popești-Vest), refuză să implice Primăria în dezvoltarea proiectului. Mesajul Primarului Care Nu Este este foarte clar: fiecare e pe cont propriu. Oamenii se descurcă în funcție de moment și inspirație!

E și normal, domnule Iacob, domnilor consilieri județeni și locali: o astfel de investiție nu vă produce bani… De ce v-ați bate capul cu confortul nostru?

 

Trebuie menționat faptul că dinspre șoseaua Berceni, spre intrarea în Popești-Leordeni, nu se va construi nici măcar un amărât de sens giratoriu. De ce? Pentru că Petre Iacob nu este interesat nici de această idee.

 

Conform normativului de proiectare a unui sens giratoriu, raza minimă a cercului interior este de 6m => diametrul minim al cercului interior este de 12m + 14m lățimea celor 4 benzi de circulație => un cerc cu diametru de minim 26m (excludem total trotuarele).


Terenul aferent șoselei Berceni, în administrarea proprietatea Sectorului 4, are o lățime de 20-22m, deci amplasarea vreunui sens giratoriu este EXCLUSĂ fără participarea cu teren din partea orașului Popești-Leordeni.

Așadar se impune o solicitare scrisă către primăria Popești-Leordeni de a colabora cu Sectorul 4 pentru construirea unor sensuri giratorii atât de necesare locuitorilor din Popești-Leordeni, lucru care nu se va întâmpla pentru că atât cei care ne reprezintă în Consiliul Județean cât și Primăria Popești-Leordeni nu sunt interesați de problemele reale ale localității cât de hărțuirea cetățeanului și urmărirea propriilor interese.

 

PS.: Săptămâna viitoare Petre Iacob dă din nou cu subsemnatul la IGP. Motivul pentru care în ultimul timp scrie “compuneri” în fața “organului” , așa cum o făcea prin anii ’80 – ’90, îl vom discuta data viitoare!

 

 

 

4 COMMENTS

  1. Continui sa ma intreb cat mai dureaza pana il vad atat pe el, cat si pe gasca sa sinistra, la parnaie. Mi-e teama ca o sa raman cu speranta.

  2. Garduri avem si noi, mai trebuie sa cerem autonomia planetei Popesti, care se scufunda cu primar cu tot si cu facturile la canalizare ale Mortal Brown AQUA, pardon Vital BlueAqua, in timp ce cetateanul de la parterul blocului pescuieste cu hub-ul in balta refulata din canalizare in apartamentul sau, cautand pe net o firma de vidanjare ieftina, care sa se teleporteze cumva din sectorul 4 pe strazile neasfaltate si peste garduri. Oare la ce o fi buna soseaua Berceni ? Oare cum se numeste filmul cu Asterix si Obelix in care Asterix lasa o gramada de rahat in locul din care se teleporta?!

  3. Ma intreb, oare daca am declara zona dintre Drm. Fermei si Str. Biruintei, zacamant de petrol si gaze naturale, ar veni cei de la exploatari petroliere sa extraga petrolul din canalizare gratis? Ca la Vital Blueaqua degeaba platim canalizare in valoare de cca. 200 lei/ luna, ei vin cu vidanja, constata ca e plina canalizarea si pleaca cu vidanja goala, pe motiv ca problema e pe drum de servitute, si nu trebuie sa asigure ei mentenanta canalizarii.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here