În 2005 Stefan Lovgren promitea, într-un articol din National Geographic News, că lumea va cunoaşte în scurt timp o planetă a cărei structură să fie din diamant.

Nu prea l-a luat nimeni în serios… Ceea ce părea a fi doar o plăsmuire Sci-Fi a imaginaţiei, acum probabil că s-a transformat în proiecte de miliarde de dolari. Şi cum ar putea fi altfel atâta timp cât sute de şeici, oligarhi ruşi sau dubioşi investitori chinezi ar face orice pentru a aduce pe Terra preţioasa piatră?

De ce spun asta? În urmă cu două zile oamenii de ştiinţă au anunţat oficial că au descoperit o planetă alcătuită în mare parte din diamant. Conform nationalgeographic.com, exoplaneta ar putea pune pe masa cercetătorilor o temă de genul “Whole New Class”. Botezată 55 Cancri e, planeta solidă este de două ori mai mare decât Pământul, dar are o masă de opt ori mai mare. Detectată pentru prima dată în anul 2011, în timp ce trecea prin fața soarelui său, planeta realizează mișcarea de revoluție în jurul stelei în numai 18 ore. 55 Cancri e se află la o distanță de numai 40 de ani lumină de Pământ, în constelația Racului, pe orbita unei stele vizibile cu ochiul liber.

Dacă distanţa nu ar reprezenta o foarte mare problemă pentru investitori, în schimb, temperaturile la suprafaţa ei ajung la 2.150 de grade Celsius. Cercetătorii spun că prezenţa masivă a carbonului a făcut imposibilă până acum detectarea compozitului ei. Astronomul David Spergel de la Princeton este convins că oamenii de știință au identificat o nouă categorie de planete a căror chimie nu a mai fost întâlnită până acum: „Spre deosebire de sistemul nostru solar, care este dominat de oxigen și silicați, acest sistem planetar este „umplut” de carbon”. Conform studiilor realizate până acum, diamantul ar reprezenta cel puțin o treime din planetă, adică echivalentul a de trei ori masa terestră.

Nu numai pasionaţii de SF şi excentricii nababi ai planetei sunt încântaţi de descoperire. „Literatura SF visează de mulți ani la planete din diamant, așa că este uimitor că în sfârșit avem dovada existenței lor în universul real”, a remarcat Nikku Madhusudhan, cercetător la Yale University, şeful echipei care a descoperit planeta.