“Nu contează numele celui conduce, nici partidul pe care îl reprezintă. Importante sunt ideile și faptele care-l guvernează pe acel om” – spunea un personaj, căruia – spre rușinea mea – i-am uitat numele. Chintesența acestor spuse este mult mai importantă decât numele său, aș fi vrut să-i găsesc aplicabilitate și în Popești-Leordeni. Din păcate, în acest loc haosul, corupția, mizeria, par să domnească strâns legate de mână.

În urmă cu aproape o săptămână am avut o întâlnire cu Florin Preda, Administratorul Public al orașului Popești-Leordeni. Au fost câteva ore în care am discutat vrute și nevrute: de la ce bine ar fi să fi avut o infrastructură publică funcțională, până la ce vrem să facem pentru a deveni un oraș civilizat. Voi reveni pe seama celor discutate, iar la final am să vă lansez un îndemn. În funcție de cum o să îl percepeți am să decid dacă are sau nu rost să duc această luptă – una care se vrea a fi în interesul comunității!

 

Dialog cu Administratorul Public Florin Preda
Dialog cu Administratorul Public Florin Preda

 

În urmă cu aproape un deceniu, în vestul orașului Popești-Leordeni a început să se înalțe un cartier. Timid la început, locul a prins aripi în ultimii 5 ani. De atunci, aproximtiv 20 de mii de suflete au ales să trăiască aici. Entuziasmul de început s-a estompat rapid. Bucuria emanată la nivel local – datorită taxelor și impozitelor generate atât pe orizontală cât și pe verticală – s-a transformat într-un fel de povară pentru cei care conduc urbea, afacerile din zonă. În prezent, mulți dintre aceștia ar fi bucuroși dacă noii rezidenți și-ar lua catrafusele și s-ar muta într-o altă parte.

De ce toate acestea? Un singur ideal definește tevatura iscată: INTERESELE PERSONALE! Ele pleacă de la dezvoltarea cartierului, de la cum este aplicată legea care a dus la actuala infrastructură.

” Autorizația de construire constituie actul final de autoritate al administratiei publice locale pe baza căruia este permisă executarea lucrărilor de construcții corespunzător măsurilor prevăzute de lege, referitoare la amplasarea, conceperea, realizarea, exploatarea și postutilizarea construcțiilor” – LEGEA nr. 50/1991, Actualizată în 2014, privind autorizarea executării lucrărilor de construcții

 

Din acest punct, al dezvoltării zonei numai prin grija modului în care autoritatea administrativ teritorială supraveghează dezvoltarea, plecăm în a dezbate dialogul avut la Primăria Popești-Leordeni.

LIPSA PUG-ului. Trebuie menționat faptul că dezvoltarea complexelor rezidențiale din Popești-Leordeni nu mai are în spate un Plan Urbanistic General ( PUG). Da, ați citit bine: acest lucru nu mai există din 2014! “PUG-ul este expirat de aproximativ un an de zile. În 2013 a fost aprobată prelungirea PUG-ului vechi, dar nu s-a putut face pe o durată mai mare de un an. Vreau să vă rog să faceți un inventar al modului în care au explodat construcțiile în această zonă, o să vedeți cât de mare e corelarea între accentuarea ritmului de dezvoltare și dispariția PUG -ului” – mi-a declarat un om foarte bine ancorat în problemele administrative ale orașului Popești-Leordeni. Precizez că, știind acest apect, dialogul purtat cu Administratorul Public a avut la bază continuu faptul că “încercăm să ne încadrăm pe cât posibil în PUG, să îl aducem cât mai mult în realitatea pe care cetățeanul să o vadă în teren“. Niciun moment Florin Preda nu a lăsat să se înțeleagă că PUG-ul nu mai există, a preferat să-mi vândă povestea îmbrăcată după haina pe care o poartă!

Cartierul în care atât eu, cât și dumneavoastră, am decis să locuim și-a început dezvoltarea în 2004. “Inițial s-a vrut ca locul să fie unul dedicat exclusiv vilelor de vacanță, cu o deschidere maximă care avea o graniță imaginară în Oratoriu” – mi-a povestit unul dintre cei care au pus umărul la schițarea zonei. Personajul în cauză recunoște că “totul s-a produs după ureche. Oamenii au vândut pământ, noi am aprobat construirea de imobile. Banii atrași la Buget au fost mai importanți decât dezvoltarea unui Plan de Dezvoltare Urbanistică. Totul se făcea după bunul plac, aveam în cap doar un concept interpretabil după cum bătea vântul“. De aici și până la construirea primelor blocuri nu a mai fost decât un singur pas.

Primele construcții pe mai multe niveluri au apărut în 2010. A fost punctul care a însemnat explozia imobiliară, boom-ul care avea să-și pună amprenta peste tot județul Ilfov. “Din păcate, în Ilfov, datorită boom-ului imobiliar toate terenurile au fost trecute la intravilan. Totul s-a făcut după ureche, fără un Plan de Dezvoltare Teritorial ( la acesta lucrăm în prezent!). Problema este generală, iar vina este comună. Este împărțită între Primării și cetățeni. Oamenii au ales să nu gândească rațional, să vândă tot, să ia bani…Primăriile au aprobat pur și simlu orice proiect. S-a ajuns în situația actuală, una în care ambiguitatea legislativă permite ca PUZ-urile ( nm. Planurile Urbanistice

Cartierul rezidențial apărut în zona de vest a orașului Popești-Leordeni
Cartierul rezidențial apărut în zona de vest a orașului Popești-Leordeni

Zonale)  să fie de foarte multe ori mai importante decât PUG-urile ” – spune Marian Petrache, președintele Consiliului Județean Ilfov. Acesta îmi și explică cum funcționează totul: “Închipuiți-vă un pătrat, care reprezintă un teren pe care îl aveți în posesie. Vreți să construiți pe el. Așa că vă apucați să desenați blocuri, drumuri de servitute etc. Apoi mergeți la Primărie, loc în care în baza PUZ-ului desenat de către dumneavoastră primiți autorizație de construcție. Ce se întâmplă apoi? Intervine haosul. Primăria își ia mâna, eu nu pot să intervin legal. Vă spun cum mâna pe inimă că atâta timp cât Primăria are voie să emită astfel de acte…noi nu avem ce face“. Nici prefectul de Ilfov, Mihai Daniel Rășică nu vede o rezolvare a problemei. “Răspunderea noastră în acestă problemă este extrem de limitată. Cei mai în măsură să pună punctul pe I sunt cei de la Inspectoratul de Stat în Construcții. Dar nu-i putem trage la răspundere. Fiecare încercare de a pune presiune pe ei se transformă într-un mare flit pe care îl primim. Pentru că ei se subordonează altei instituții” – spune reprezentantul în teritoriu al Guvernului.

 

“Popești-Leordeni trebuia să devină un fel de

Marian Petrache, președintele Consiliului Județean Ilfov

Beverly Hills. Din păcate a ajuns ce vedem cu toții că este” – Marian Petrache, președintele Consiliului Județean Ilfov

 

 

Drama arhitecturală și urbanistică a zonei este rezumată foarte concis de popeșteanul care recunoaște că a contribuit, involuntar – zice el – la nebunia din prezent: “Vreau să rețineți familia fostului primar – că, deh, Legea nu le dă dreptul să fie fățiș investitori și Administratori Publici, construiește în draci. Trache, fostul primar, este unul dintre beneficiarii modificărilor aduse în 2008 în PUG. Atunci a fost introdusă o chichiță care dă dreptul de extinderea a suprafeței construite de până la 80% dacă sunt spații comerciale la parter. Vă rog să vedeți cum arată GAMA REZIDENCE, cât de mult respectă gradul de ocupare. Vă rog să vedeți și cât de mult respectă legea SOLE REZIDENCE – complex dezvoltat de familia actualului primar. Vorbim apoi la sfârșit!”

Așadar, în contextul intereselor personale, zona a devenit o vacă bună de muls,  a cărei frânghie s-a desfăcut de tot de pe coarnele animalului. Așa se face că în prezent ea “paște în voie”, acolo unde și când o doresc propriile interese. În aceste condiții putem să mai vorbim despre infrastructură? Haideți să vedem!

CANALIZAREA. O analiză sumară a exercițiului financiar pe anul 2015 ne arată că intențiile Consiliului Local din Popești-Leordeni nu sunt deloc canalizate spre partea aceasta de infrastructură. Așa se face ( cf facsimil de mai jos) că sumele alocate ( ATENȚIE!!!) întreținerii parcurilor din Popești-Leordeni sunt cu mult mai mari decât cele pentru a realiza lucrări în infrastructura de canalizare a localității.

 

Facsimil cheltuieli prevăzute în Bugetul Local 2015
Facsimil cheltuieli prevăzute în Bugetul Local 2015

 

Cu toate acestea, administratorul Florin Preda încearcă să ne asigure că problema este sub control, că este mai amplă decât putem noi să o percem. “Avem un proiect destul de amplu în ce privește canalizările. Există intenția unor ample lucrări la intersecția dintre Drumul Fermei cu Solstițiului. Acolo vrem ca apa pluvială să fie preluată prin niște gaigere și să rezolvăm problema din zonă. Este o lucrare care costă sub 300 de mii de euro. Pe Solstițiului am garanția că investitorii vor fi de bună credință în acest sens. I-am rugat să nu mai vândă orice colț de teren, să îl lase pentru stradă, pentru amenajerile de care avem nevoie. De asemenea, că tot e pe strada dumneavoastră, la Fabrica de ace vom mai construi un sistem de pompare. Sper ca Dumnezeu să ne ajute, să ne mișcăm repede. Aici este vorba despre o lucrare mai mică, cu încredințare directă.

În timp ce Primăria mizează foarte mult pe relația cu Dumenezeu și pe obrazul investitorilor ( nu înțeleg de ce nu pune accent pe Lege pentru a obține terenul de care au nevoie!?), se desfășoară ample lucrări de asfaltare pe strada Amurgului. Am pus o întrebare legată de canalizarea din zonă, că această stradă riscă să aibă probleme similare cu Drumul Fermei imediat după asfaltare. Iar de aici, până la distrugerea păturii asfaltice, din cauza lipsei canalizării, nu va mai fi decât un simplu pas. Conform lui Florin Preda, “pe strada Amurgului există canalizare. Am rezolvat problema, legând deversarea pluvială în canalizarea menajeră. Este vorba despre o rețea cu dimensionată pe o țeavă de 315 milimetri. Este suficientă pentru acea zonă. Oricum, altă variantă nu am pentru această zonă”. Declarația pe care o face Administratorul Public este fabuloasă, din punctul meu de vedere. Dar nu numai din al meu. Iată de ce!

Este normal să nu aibă cum să lege pluviala pe strada Amurgului decât de canalizarea pentru apă menajeră. Planurile pentru acea zonă sunt realizate înainte de 2008, atunci când Legea prevedea dreptul ca pe aceeași conducă să se poată deversa atât apa menajeră cât și cea pluvială. Legislația s-a schimbat în acel an, de atunci fiind OBLIGATORIU ca fiecare canalizare de apă pluvială să se facă separat. Nu vreau să mai pun la socoteală faptul că acea conductă, de care se folosește acum Primăria, este dimensionată la nevoile din acel an. Vă dați seama că seamănă cu o frecție la un picior de lemn. Poate că vor să și înmugurească… Una peste alta, ce fac ei acum se lovește puternic de incidența legii!” – mi-a povestit personajul ancorat în viața popeșteană din trecut.

Așadar riscurile ca banii din această lucrare să se ducă pe apa sâmbetei sunt destul de ridicate. Nu pun la socoteală faptul că în zonă încă sunt destule utilaje grele, dar incapacitatea instalației de canalizare de a prelua deversările va duce la deteriorarea rapidă a asfaltului din zonă. Vă mai amintiți de un caz asemănător? Cine nu știe despre ce vorbesc, să facă un mic derapaj pe Drumul Fermei. O să înțeleagă ce înseamnă să construiești o stradă fără să ai canalizare. În fapt,

6 martie 2015 / Drumul Fermei 69, stradă europeană, într-un oraș european. Tare, nu?
6 martie 2015 / Drumul Fermei 69, stradă europeană, într-un oraș european. Tare, nu?

strada Drumul Fermei are o poveste cu un puternic iz penal. În anul alegerilor electorale, când Grigore Trache ( primarul de atunci) se lupta să rămână cocoțat în scaunul de edil al urbei, strada Drumul Fermei a fost transformată în mașină de voturi. Așa că aici s-a turnat asfalt. Din loc în loc, în talpa străzii, au fost făcute găuri care aveau la capătul lor montată câte o țeavă găurită. A fost numit pompos, sistem de drenaj vertical. Peste el a fost turnat asfaltul despre care vă povesteam mai sus, și … gata cu strada Drumul Fermei. Totul a costat 3 milioane de euro, iar rezultatele le vedeți ori de câte ori plouă, se sparge o conducă menajeră de la blocuri sau se topește zăpada!

petre iacob 2“Pe acestă stradă nu există canalizare pentru că ea nu a fost introdusă, iar noi nu am mai avut bani să facem alta” – Petre Iacob, ianuarie 2015, despre canalizarea din Drumul Fermei

 

 

 

 

“3 milioane de euro a costat realizarea asfaltării marian petracheacelei străzi, în condițiile în care nu există nici măcar canalizare? Este deja prea mult, este incredibil ce aud” – Marian Petrache, președintele Consiliului Județean Ilfov

 

 

 

Ce soluții propune Primăria pentru rezolvarea în viitor a problemelor legate de canalizare? “În 2006 s-a realizat un studiu de soluții pentru apele pluviale din Popești, vest. Între timp s-au schimbat datele problemei, soluția de atunci – Valea Câlnăului – nemaifiind o soluție fezabilă. Ea a devenit zonă piscicolă. Pentru că nu a fost speculată oportunitatea la momentul potrivit, acum ne gândim să înființăm niște lacuri în apropierea zonei de Centură. Este singura soluție pe care o văd pentru preluarea apelor pluviale” – spune administratorul Florin Preda. Acesta are și o soluție pentru apa menajeră, mai fezabilă decât cea pentru apa pluvială, care ar putea duce la conectarea orașului la rețeaua Capitalei: “Dacă obținem aprobările de rigoare, racordarea se face ușor, rețeaua care urmează a fi construită pentru racord având o lungime de maxim 200 de metri“. “Nu este viabil ce vrea Primăria în prezent. Mă refer aici la preluarea apei pluviale. Singura variantă ar fi o investiție care să ducă în legătura cu Dâmbovița. La prima vedere pare o cheltuială imensă, aduce și disconfort oamenilor din zonă, dar are avantajul că se face pe domeniul public. Și așa primarului nu îi place ideea de EXPROPIERE ÎN INTERES PUBLIC, că habar nu are ce înseamnă asta, ar rezolva finuț problema. Cât privește treaba cu disconfortul cetățenilor…e relativă pentru că acești oameni, din zona de Vest, oricum numai de confort nu au parte în prezent. Măcar așa rezolvă o problemă” – concluzionează sursa pe care am ales să o aduc în balanța cu ideile Primăriei Popești-Leordeni.

 

“Ce interes major să aibă Primăria în a identifica surse pentru un proiect care să ducă la preluarea și găzduirea apelor pluviale, atâta timp cât contractul de vidanjare este mult mai interesant? De ce e mai interesant? Avem DIICOT, DNAPoliție Economică… Nu cred că e greu să își dea seama de cele pe care vreau să le spun!” – sursa independentă, pentru Blogul lui Ovidiu Ciutescu

 

MAREA ASFALTARE. Investițiile în asfaltările sau pietruirile străzilor din Popești-Leordeni reprezintă altă mare bubă aflată pe obrazul administrației locale. Conform controalelor realizate de către Curtea de Conturi în ultimul an, problemele găsite sunt majore. Chiar dacă în unele dintre cazuri prejudiciul a fost recuperat, se pune întrebarea: cine răspunde pentru fapta inițială?

abateri curtea de conturi

 

Haideți să vedem ce zice Curtea de Conturi despre cum se fac lucrările de amenajare a străzilor în Popești-Leordeni:

Măsura 14 din decizie:

  1. Nerecuperarea de la executantul de lucrări SC DELTA ACM 93 SRL ( pag 9-10 din Procesul verbal de constatare nr. 8.667/07.03.2014) a sumei de 66.954,69 lei ( inclusiv a daunelor aferente în sumă de 3.582 de lei) reprezentând diferențe valorice neconforme cu devizul, oferta și proiectul de lucrări, generate de suplimentarea unor lucrări pentru a căror depășire, entitatea nu a putut prezenta documente justificative. Această stare de fapt a fost motivată de entitate ( adr. nr. 3444/29.01.2014 privind Realizarea măsurilor dispuse în Decizia nr. 25/22.08.2018), prin:

– stabilirea, de către comisia constituită în acest sens ( prin dispoziție a primarului), a unui alt nivel al prejudiciului decât cel determinat de auditorii publici externi, respectiv 39.863,92 lei ( în sarcina SC GLACIAL SRL, la care urmează a se adăuga și dobânzile penalizatoare aferente);

– invocarea, de către aceași comisie, a existenței unor documente justificative care ar legitima celelalte diferențe valorice ocazionate de suplimentarea unor lucrări pe strada Continuarea Fagului ( entitatea fiind, și de această dată, în imposibilitatea de a prezenta, echipei de control, aceste documente)

  • Necuantificarea, de către entitate, a cantităților de lucrări decontate în plus pentru strada Bateriei, în vederea recuperării de la executantul de lucrări, a sumelor achitate necuvenit ( inclusiv a dobânzilor penalizatoare aferente);
  • Neluarea, nici până în prezent, a măsurilor legale care se impun, în vederea refacerii de către SC DELTA ACM 93 SRL ( din vina și pe cheltuiala sa) a lucrărilor de reabilitare efectuate necorespunzător din punct de vedere calitativ;
  • Neextinderea verificării ( prin efort propriu al entității) și asupra celorlalte situații de lucrări ( care nu au fost cuprinse în eșantionul selectat cu ocazia auditului), atât pentru identificarea altor potențiale nereguli / abateri de natura celor reținute cu prilejul verificării, cât și pentru a se întreprinde măsurile legale ce se impun, după caz ( remedierea neregulilor/ recuperare a prejudiciilor și dobânzilor penalizatoare aferente / refacerea lucrărilor executate necorespunzător etc)

(…)

Referitor la aplicarea prevederilor art.33 alin ( 30 din Legea nr 94/1992, republicată, și ale pct. 174 din regulamentl sus-menționat, pentru stabilirea întinderii prejudiciilor și recuperarea acestora.

a) Abaterea constatată:

Nedeterminarea, nici până la această dată ( după mai mult de un an și jumătate de la constatarea speței), a prejudiciului cert ( inclusiv a dobânzilor penalizatoare aferente) produs cu ocazia pietruirii celor 16 străzi, ca urmare a nestabilirii ( de către comisia constituită în acest sens prin dispoziție a ordinatorului de credite) cantității de piatră spartă nepusă în operă; neluarea, în consecință, a măsurilor legale de recuperare a acestuia.

Neîntocmirea NIR-urilor și a bonurilor de consum pentru cantitățile de piatră spartă puse în operă ( pag 4-6 din Procesul verbal de constatare nr. 8.667/07.03.2014).

(…)

c) Aspectele rezultate în urma acțiunii de verificare a modului de ducere la îndeplinire a măsurii dispuse prin Decizia nr 25/R/2014:

A fost determinat prejudiciul cert produs cu ocazia pietruirii celor 16 străzi, constând în 553.5 tone piatră naturală concasată, în valoare de 10.981,44 lei, la care se adaugă dobânzi aferente în sumă de 1.236,92 lei, iar prejudiciul total s-a stabilit la 12.218,36 lei.

SALUBRIZAREA ORAȘULUI. Modul în care orașul Popești-Leordeni este curățat, afacerile pe care Consiliul Local le face în acest domeniu cu terțe instituții, reprezintă obiectul unor controverse care se pot lăsa cu grave probleme juridice pentru cei care le-au avizat.

Bugetul alocat pentru salubritate și gestiunea deșeurilor în 2015 este de 6.000.000 de lei. Dacă vreți, o dimensionare în moneda europeană ne arată că deșeurile pe care le producem ne costă 1,5 milioane de euro pentru a fi strânse și valorificate.

 

Cornel Pieptea 1“Interesantă suma pentru care se face acest serviciu în Popești-Leordeni. Da…ce conțin acele gunoaie? ” – Cornel Pieptea, viceprimar al Primăriei Municipiului București.

 

Vreau să remarc faptul că în urmă cu 3-4 ani, valoarea pentru care era executată această operațiune de cosmetizare a orașului era de 6 ori mai mică!

O altă dovadă a faptului că impozitele pe clădiri au crescut așa de mult doar voinței aleșilor locali, nu strict a intervenției Curții de Conturi, o constituie TAXA PENTRU GUNOI. Se știe că și în acest an cetățenii care au Carte de Identitate cu adresă în localitate, sunt scutiți de taxa pentru această activitate. Lucrul contravine clar celor solicitate de către Curtea de Conturi:

măsura 9 din decizie: Neinstituirea, la nivelul entității, a taxelor speciale în cazul prestațiilor efectuate în beneficiul întregii comunități locale, sau pentru serviciile de salubrizare de care beneficiază persoanele fără contract ( pag. 15-16 din Procesul verbal de constatare nr. 8.667 / 07.03.2014), fapt ce contravine Legii nr. 101/2006 a serviciilor de salubritate a localităților” – Decizia 25/R/2014 a Curții de Conturi Ilfov

Așadar, nu vă culcați pe o ureche: nu sunteți scutiți de această taxă oricât s-ar chinui Primăria lui Petre Iacob să vă facă să o credeți. Într-un final, tot o să plătiți acești bani, chiar retroactiv! Sau, poate alege Petre Iacob să o facă în favoarea dumneavoastră!

În dreptul administrației locale găsim și o sumedenie de afaceri ciudate cu firme care se ocupă de salubrizare și recuperare de deșeuri. Haideți să vedem ce a constatat Curtea de Conturi și în această direcție:

Neducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse la pct 8,9,13 și 18 din Decizia nr.25/2012, după cum urmează:

  1. măsura 8 din decizie: Neluarea, de către conducerea executivă a unității administrativ-teritoriale, a măsurilor legale de reîntregire a Bugetului Local ( pag. 14-15 din Procesul verbal de constatare nr.8.667 / 07.03.2014) cu suma de 276.622.50 lei, reprezentând cheltuieli de salubrizare achitate fără temei legal pentru populație ( în perioada iulie-decembrie 2011), precum și cu daunele aferente acesteia, determinate la nivelul de 8.311,48 lei ( ce urmau a fi actualizate în momentul recuperării sumelor achitate fără bază legală).

I.5.

  • Abatere constatată: Neelaborarea și, în consecință, neimplementarea de proceduri operaționale scrise privind monitorizarea și controlul execuției contractului de delegare a serviciilor de salubrizare a localității încheiat cu SC Rosal Group SRL, pe categorii de servicii, a unei liste și al unui circuit al documentelor, menite să ateste cantitatea și calitatea serviciilor efectiv realizate ( pag. 7-8 din Procesul verbal de constatare nr. 90.066/ 03.12.2013).

Neurmărirea și neraportarea periodică a indicatorilor de performanță, care să permită o evaluare permanentă a economicității, eficienței și eficacității serviciilor de salubritate ( cu toate că, acești indicatori au fost aprobați de către conducerea deliberativă a entității, pentru primele 3 trimestre ale anului 2013)

(…)

5) Prejudicierea bugetului local cu suma de 938.693 lei ( 289.140 USD la un curs de 3,2465 lei/USD), în cazul unor contracte de administrare terenuri, încheiate de entitate cu două societăți comerciale (SC ECOREC POPEȘTI LEORDENI SRL și respectiv SC ECOREC S.A.). Această sumă reprezintă diferența dintre nivelul redevenței de 5000 USD/lună – practicat de entitate până la finele anului 2003, și nivelul redevenței majorate în 2004 prin HCL – de 7370 USD/lună ( stabilit după expertizarea tehnică a terenurilor), dar neaplicat în decursul următorilor 10 ani de către unitatea administrativ – teritorială ( pag. 44-49 din Procesul verbal de constatare). ( nm. Trebuie menționat faptul că în urmă cu 3 ani ECOREC a fost asociată direct de către justiția din Italia cu MAFIA din această țară!)

  1. Modul defectuos de atribuire a contractului de concesiune nr. 2682/25.02.02 încheiat cu SC Ecorecycling SRL, având ca obiect exploatarea unui teren din domeniul privat al unității administrativ-teritoriale, în suprafață de 177.685 mp ( pag. 49-51 din Procesul verbal de constatatre), procedeu care a generat efecte negative asupra veniturilor potential realizabile din concesiuni. Cuantumul veniturilor neîncasate, în perioada 2002-2014, din acestă concesiune a fost estimat la valoarea de 84.850 lei ( respectiv 26.136 USD la un curs de 3,2465 lei/USD) si reprezintă diferența între nivelul minim al redevenței ( 7.400 USD/an) stabilit prin studiul de oportunitate ( elaborat în vederea atribuirii contractului de concesiune) aprobat prin HCL nr. 62/15.11.2001 si, respectiv, nivelul redevenței ( 5.222 USD/an) înscris în caietul de sarcini, aprobat prin HCL nr.63/29.11.2001 și apoi contractat.

…va urma!

10 COMMENTS

  1. Lipseste finalul? Nu e nimic dupa ultimele doua puncte?
    Cred ca Gala Bute joaca la pitici ca ancheta jurnalistica versus Noul Popesti. Astea sunt date care recomanda un profil penal pentru toata gasca implicata acum si in legislatura trecuta si cred ca trebuie sa vedem cum aceste documente ajung la organele abilitate.

  2. Saturandu-ma de ceva timp de tot ceea ce am vazut ca se intampla in partea asta de lume, de la haosul urbanistic si arhitectural, gropi, caini si pana la restaurante cu manele, am incaput sa sap pe net dupa oameni care traiau aceeasi drama cu a mea si am gasit acest blog. Vreau sa spun ca apreciez foarte mult munca ta si ma intreb cum as putea sa am si eu o contributie in sensul indreptarii situatiei haotice care se extinde zi de zi. Imi dau seama ca fara solidaritatea a cator mai multi dintre noi lucrurile nu se vor putea schimba, pentru ca, nu-i asa, singurul lucru ca raul sa triumfe este ca oamenii buni sa nu faca nimic.

    • cum sa faci asta? sa vii alturi de mine, sa ne fie mai bine la toti. nu vreau sa facem politica, vreau sa le aratam politicienilor ca putem sa fim mai ai dracu decat ei! sa vada ce inseamna societatea civila!

  3. Poti prezenta un document din care sa reiasa ca strada Drumul Fermei a fost asfaltata cu 3 milioane de euro? Daca da jos palaria daca nu totul este doar dezinformare. Asteptam….

    • Nu. Pt simplul fapt ca nu-mi divulg sursele! PS. Iar treaba asta nu trebuie sa o fac eu, doar am informat. De acum e treaba factorului care se numeste “organ de control!” PS. Sincer sa fiu, nici nu ma intereseaza ce crede X sau y… Stiu doar ca ma respect prea mult pentru a juca altfel…

  4. Interesant este cum de s-a dat voie sa se construiasca printre stalpii de inalta tensiune, desi in Ploiesti (ca si exemplu) e o zona enorma unde nu s-a putut construi tocmai din acest considerent…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here